Przejdź do treści

Hongkong bramą do rynku chińskiego

Serdecznie zapraszamy do udziału w seminarium.

19-12-2018

Agencja Rozwoju i Mazowsza S.A. oraz Hong Kong Trade Development Council serdecznie zapraszają do udziału w seminarium „HONGKONG bramą do rynku chińskiego”

 

KIEDY: 15 stycznia 2019 (wtorek), godz. 10.00 – 14.00

GDZIE: Agencja Rozwoju Mazowsza S.A.
ul. Świętojerska 9, 00-236 Warszawa
Sala Konferencyjna na I piętrze

 

Od roku 1997 Hongkong posiada status Specjalnego Regionu Administracyjnego (SAR) Chińskiej Republiki Ludowej. „Jeden kraj, dwa systemy” to wynegocjowany pomiędzy Chinami i Wielką Brytanią koncept, dzięki któremu Hongkong zachowuje polityczną niezależność, z wyjątkiem polityki zagranicznej i kwestii bezpieczeństwa państwa. Mimo swej niedużej powierzchni oraz zaledwie kilkumilionowej populacji Hongkong jest 7 największą gospodarką handlową świata. Ponad 90 procent PKB Hongkongu pochodzi z sektora usług, co sprawia iż jest on najbardziej zorientowaną na usługi gospodarką na świecie, a także jednym z największych eksporterów zegarków, gier i zabawek, telefonów komórkowych oraz elektroniki.

 

Hongkong to również brama na rynki azjatyckie dla eksporterów. Ponad 90% importowanej do Hongkongu żywności przeznaczone jest do ponownego eksportu. Wypromowane tu marki łatwiej sprzedają się w Chinach kontynentalnych, ponieważ chińscy konsumenci są przekonani o wysokich standardach jakości i bezpieczeństwa produktów europejskich dostępnych na półkach sklepowych w Hongkongu. Hongkońskie firmy wyspecjalizowały się we wprowadzaniu zachodnich marek na rynek chiński. Swoją skuteczność zawdzięczają nie tylko ugruntowanym kontaktom i znajomości lokalnych przepisów i kanałów dystrybucji, znaczną rolę odgrywa tu rozumienie zarówno kultury i języka zachodu, jak i mentalności chińskiej. Jeśli chodzi o polskie produkty największe szanse na powodzenie w Hongkongu mają: żywność i napoje, produkty i technologie ICT, meble i wyposażenie wnętrz, szkło, artykuły luksusowe, biżuteria z bursztynem, kosmetyki, sprzęt medyczny i suplementy diety.

 

Podczas seminarium dowiedzą się Państwo, jakie znaczenie ma Hongkong w sprzedaży transgranicznej i dlaczego firmy z całego świata otwierają tu swoje przedstawicielstwa a także co, jak i dlaczego warto eksportować do Chin. Będzie również mowa o Nowym Jedwabnym Szlaku, programach wsparcia dla przedsiębiorców oraz zasadach współpracy z Alibaba.com. Na koniec swoimi doświadczeniami podzielą się przedsiębiorcy, którzy pierwsze kroki na rynku chińskim mają już za sobą.

Projekt współfinansowany w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013, Poddziałanie 6.2.1 „Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów .

 

Seminarium jest bezpłatne.

 

PROGRAM SPOTKANIA

10:00 – 10:30 Rejestracja uczestników

10.30 – 10:40 Otwarcie spotkania – Pan Piotr Słojewski, Wiceprezes Agencji Rozwoju
Mazowsza S.A.

10:40 – 10:50 Projekt 6.2.1 – „Sieć Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów
(COIE)” – Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera, Agencja Rozwoju
Mazowsza S.A.

10:50 – 11:20 Hongkong bramą do rynku chińskiego – Pani Anna Dowgiałło,
przedstawicielka warszawskiego biura Hong Kong Trade Development
Council (HKTDC)

11:20 – 11:50 Doing business in Hong Kong – Key considerations and best
practices – Pan Dr. Darren Chong, Director, China Business Group
Leader in PwC CEE, Russia and Eurasia (tłumaczenie konsekutywne z
języka angielskiego)

11:50 – 12:05 Przerwa kawowa

12:05 – 12:35 Platformy e-commerce w sprzedaży transgranicznej do Chin –
Pan Aleksander Ciepiela, Dyrektor w firmie Ponte Limited (HK), partner
Alibaba Group/ Tmall.com

12:35 – 12:55 Doświadczenia polskiego przedsiębiorcy na rynku Hongkongu –
Pan Rafał Dziobko, Prezes Zarządu, Stoczek Natura sp. z o.o.

12:55 – 13:15 Praktyczne rozwiązania logistyczne w transporcie do Chin i
Hongkongu – Pan Krzysztof Nowosad, Prezes firmy Lei Food & Drinks

13:15 – 13:30 Pytania i odpowiedzi

13:30 Lunch

 

Firmy zainteresowane uczestnictwem prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego oraz
przesłanie go na adres e-mail: proeksport@armsa.pl. Udział w seminarium jest bezpłatny. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa w dniu 10 stycznia 2019 r. o godzinie 9:00.

Kontakt:
Agencja Rozwoju Mazowsza S.A.
Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera
+4822 566 47 92
proeksport@armsa.pl
www.coie.armsa.pl

 

Formularz zgłoszeniowy

Polityka cookies

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień w przeglądarce oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia.

Regulamin